عضو شويد


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاريخ : دو شنبه 28 ارديبهشت 1394
بازديد : 374
نويسنده : Taha Nk

برنامه‌نویس بازی یا در اصطلاح بازی‌نویس معمولاً به شخص یا گروهی گفته می‌شود که در زمینه ساخت، توسعه و تولید کدهای بازی‌نویسی و یا ساخت بازی‌های ویدیویی فعالیت دارند.

تاریخچه

تاریخچه ساخت بازی‌های رایانه‌ای به سال ۱۹۷۰ تا اواسط ۱۹۸۰ باز می‌گردد که به علت محدود بودن کامپیوترهای موجود مجبور بودند طراحی شخصیت یا کاراکتر بازی را نیز بر عهده بگیرند. بازی‌ها معمولاً بسیار سبک و فاقد کیفیت بودند و تنها برای چند دقیقه‌ای کاربر را سرگرم می‌کردند.

آپلود عکس

:: موضوعات مرتبط: علمی فناوری , سرگرمی , بازی های رایانه ای , ,
:: برچسب‌ها: برنامه‌نویس بازی , بازی نویس , Game programmer ,
تاريخ : دو شنبه 28 ارديبهشت 1394
بازديد : 319
نويسنده : Taha Nk

لوئی چهاردهم (به فرانسوی: Louis XIV de France) (۵ سپتامبر ۱۶۳۸ - ۱ سپتامبر ۱۷۱۵) پادشاه فرانسه و ناوار از ۱۴ مه ۱۶۴۳ تا زمان مرگش در سن ۷۷ سالگی بود. وی «۷۲ سال و ۱۱۰ روز» را بر تخت سلطنت نشست و از این روی میراث یکی از طولانی‌ترین سلطنت‌ها را در تاریخ فرانسه و هم‌چنین تاریخ اروپا را از خود بر جای نهاد.

او هنگامی که هنوز به پنج سالگی نرسیده بود به پادشاهی رسید ولی تا هنگام مرگ نخست‌وزیرش کاردینال ژول مازارن در ۱۶۶۱ میلادی، کنترلی بر اوضاع کشور نداشت، اما پس از آن یکی از مقتدرترین حکومت‌های مطلقه را تشکیل داد و از این روی او را «مقتدرترین پادشاه فرانسه» می‌نامند.

از او با لقب‌هایی چون «پادشاه خورشید» و «لوئی بزرگ» یاد می‌شد. پادشاهی او هم‌زمان بود با سلطنت شاه سلطان حسین، آخرین پادشاه صفوی در ایران.

Louis XIV of France.jpg

آپلود عکس

:: موضوعات مرتبط: تاریخی , ,
:: برچسب‌ها: لوئی چهاردهم , Louis XIV de France , پادشاه فرنسه , Louis the Great , پادشاه خورشید , لوئی بزرگ ,
تاريخ : دو شنبه 28 ارديبهشت 1394
بازديد : 297
نويسنده : Taha Nk

اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی یا بطور خلاصه شوروی، کشوری بود متشکل از روسیه و چندین جمهوری متحد، که از زمان تأسیس در سال ۱۹۲۲ تا زمان انحلال در سال ۱۹۹۱ بخش بزرگی از شرق اروپا و شمال آسیا را در برمی‌گرفت و پهناورترین کشور جهان شناخته می‌شد.

آپلود عکس

:: برچسب‌ها: شوروی , اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی , cccp , Union of Soviet Socialist Republics , الاتحاد السوفيتي ,
تاريخ : دو شنبه 28 ارديبهشت 1394
بازديد : 270
نويسنده : Taha Nk

این فهرست شامل افرادی است که مطابق قانون اساسی ایالات متحده آمریکا مصوب سال ۱۷۸۹ به سمت ریاست جمهوری در آمریکا برگزیده شده‌اند.

 

آپلود عکس
تاريخ : دو شنبه 28 ارديبهشت 1394
بازديد : 285
نويسنده : Taha Nk

جنگ‌های صلیبی به سلسله‌ای از جنگ‌های مذهبی گفته می‌شود که به دعوت پاپ توسط شاهان و نجبای اروپایی داوطلب برای بازپس‌گیری سرزمین‌های مقدس از دست مسلمانان برافروخته‌شد. صلیبیان از جای‌جای اروپای غربی در جنگ‌هایی مجزا بین سال‌های ۱۰۹۵ تا ۱۲۹۱ شرکت‌داشتند. جنگ‌های مشابهی نیز در شبه‌جزیره ایبری و شرق اروپا تا قرن ۱۵ میلادی برپا بود. مبارزان صلیبی یا به اختصار صلیبیان، مسیحیان کاتولیکی بودند که علیه مسلمانان و مسیحیان ارتدوکس در قلمرو روم شرقی و در ابعاد کوچکتر با اسلاوها و بالتهای پگان، مغولها، و خوارج مسیحی می‌جنگیدند؛ گرچه در بازه‌هایی مسیحیان ارتدوکس با آنها متحد شده، علیه مسلمانان می‌جنگیدند. صلیبیان توسط پاپ مورد تکریم قرار گرفته و آمرزیده‌می‌شدند.

صلیبیان در ابتدا با هدف بازپس‌گیری اورشلیم و سرزمین‌های مقدس از دست مسلمانان شروع به جنگ کردند و مبارزات آنها در حقیقت پاسخی بود به درخواست رهبران امپراتوری روم شرقی برای جلوگیری از پیشروی ترکان سلجوقی در آناتولی. همچنین، عبارت جنگ‌های صلیبی برای توصیف مبارزاتی همزمان و پس از آن در قرن ۱۶ به کار می‌رود که در خارج از شام به دلایل مختلف مذهبی، اقتصادی و سیاسی معمولاً علیه پگانها و خوارج مسیحی و افراد تکفیر شده انجام‌شد. رقابت‌ها بین مراکز قدرت مسیحی و مسلمان گهگاه منجر به اتحاد بین جناحهای مذهبی در برابر مخالفان خود شد، مانند اتحاد مسیحیان با سلجوقیان روم در جنگ صلیبی یکم.

صلیبیان در ابتدا موفقیت‌های موقتی داشتند، اما سرانجام از سرزمین‌های مقدس بیرون رانده‌شدند. بااین حال جنگ‌های صلیبی تاثیرات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مهمی بر اروپا گذاشت. به‌خاطر درگیری‌های درونی بین شاهان و مراکز قدرت مسیحی برخی از جنگ‌های صلیبی از هدف اولیه‌شان منحرف شدند، مانند جنگ صلیبی چهارم که به غارت قسطنطنیه مسیحی و تقسیم امپراتوری بیزانس بین جمهوری ونیز و صلیبیان انجامید. جنگ صلیبی ششم نخستینین جنگی بود که بدون دعا و اجازه رسمی پاپ آغاز شد. جنگ‌های هفتم، هشتم و نهم به پیروزی مملوک‌ها و حفصیان انجامید و جنگ نهم پایان‌بخش جنگ‌های صلیبی در خاورمیانه بود.

SiegeofAntioch.jpeg

آپلود عکس
تاريخ : دو شنبه 28 ارديبهشت 1394
بازديد : 404
نويسنده : Taha Nk

جرج واشینگتن (به انگلیسی: George Washington) ‏(۱۷۹۹-۱۷۳۲) یک فراماسون، بلند پایه که از رهبران انقلاب آمریکا و نخستین رئیس‌جمهور آمریکا بود، این سمت را از سال ۱۷۸۹ تا سال ۱۷۹۷ در دست داشت. این هشت سال مصادف است با آخرین سال‌های حکومت سلسله زندیه و به قدرت رسیدن سلسله قاجار در ایران.او از مهم‌ترین چهره‌های تاریخ ایالات متحده آمریکا است. نقش او به‌خصوص در کسب استقلال برای مستعمرات آمریکایی و سپس متحد کردن آن‌ها زیر پرچم حکومت فدرال ایالات متحده قابل توجه است. او از گروهی از مردم مسلح به کمک دولت‌های فرانسه و اسپانیا ارتش بزرگی ساخت که نهایتاً موفق به شکست نیروهای بریتانیایی در جنگ انقلاب آمریکا (۱۷۸۳-۱۷۷۵) شدند.

آپلود عکس
تاريخ : دو شنبه 28 ارديبهشت 1394
بازديد : 244
نويسنده : Taha Nk
آپلود عکس

:: برچسب‌ها: رئیس جمهور های آمریکا , PRRSIDENT OF AMERICA , رئسای جمهور آمریکا ,
تاريخ : دو شنبه 28 ارديبهشت 1394
بازديد : 298
نويسنده : Taha Nk

الکساندر دوم امپراتور روسیه بود که در ۱۸۵۶ تاجگذاری نمود.

نیکولاس تزار در حالی درگذشت که فلسفه (تفکر) وی مورد بحث بود. یک سال قبل، روسیه درجنگ کریمه شرکت نمود که این زدو خورد درابتدا در کریمه در گرفته بود. چون روسیه نقش مهمی را در شکست ناپلئون ایفا نموده بود، به عنوان یک کشور شکست ناپذیر از لحاظ نظامی فرض می‌شد، اما زمانی که به جنگ باائتلاف نیروهای توانمند اروپایی پرداخت، ورق برگشت و متحمل خسارات فراوانی در عرصه‌های خشکی و دریایی شد که زوال و ضعف رژیم تزار نیکولاس را نشان می‌داد.

AlexII.JPG

آپلود عکس

:: برچسب‌ها: الکساندر دوم امپراطور روسیه , امپراطور روسیه , aleander II ,
تاريخ : دو شنبه 28 ارديبهشت 1394
بازديد : 509
نويسنده : Taha Nk

شارل مارتل یا شارل چَکُش(زاده ۲۳ اوت۶۸۶-درگذشت ۲۲ اکتبر۷۴۱ (میلادی)) کاخ سالار و دوک فرانک‌ها بود. وی کنترل سرزمینهای فرانکها را در هر سه بخش زیر فرمان ایشان؛ اوسترازیا، نوستریا و بورگوندی را دارا بود. او که زاده هرستال؛ امروزه والونی در کشور بلژیک؛ بود فرزند پپن میانه و معشوقه‌اش الپایدا بود.

درخشش و نامداری او برای جنگ تور در سال ۷۳۲ بود، وی با شکست مسلمانانی که در ایبریا پیشروی نموده بودند، رهایی دهنده اروپا شناخته شده است. شکستی که او به مسلمانان داد مرزهای فرانکها را در اروپای غربی از تاخت و تاز ایشان و گسترش اسلام آسوده ساخت. او که فرماندهی زیرک و خوش‌اندیشه بود، نماد یک قهرمان در دوران تاریک شمرده می‌شد.

Charles Martel 01.jpg

آپلود عکس

:: برچسب‌ها: شارل مارتل , شارل چکش , charles martel , hamer charles ,
تاريخ : دو شنبه 28 ارديبهشت 1394
بازديد : 1582
نويسنده : Taha Nk


شاه عباس یکم با نام اصلی عباس میرزا (زادهٔ ۹۹۶ هـ.ق - درگذشتهٔ ۱۰۳۸ هـ.ق / ۱۵۸۷ - ۱۶۲۹م)، معروف به شاه عباس بزرگ یا شاه عباس کبیر، نام‌دارترین پادشاه دورهٔ صفویان است. او فرزند شاه محمد خدابنده و پنجمین شاه از دودمان صفوی است که بر ایران به مدت بیش از ۴۲ سال با اقتدار شهریاری نمود. او به معماری، موسیقی، نقاشی و شعر علاقه داشت و میدان نقش جهان، عالی‌قاپو، بخش‌هایی از عمارت چهل‌ستون، چهارباغ و پل‌های سی‌وسه‌پل و خواجو بر روی زاینده رود از آثار به‌جای مانده از دوران سلطنت وی هستند.

Portraits du schah de Perse Abbas Ier (1571-1629).JPG
آپلود عکس

:: برچسب‌ها: شاه عباس , شاه عباس بزرگ , شاه عباس اول , shah abbas , شاه عباس صفوی ,

وبلاگ علمی تاریخی سرگرمی

به نظر شما در مورد کدام موضوع مطالب بیشتری بگذریم.؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان NK Download و آدرس http://nkdl.loxblog.com  لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.








خبرنامه وبلاگ:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید


RSS

Powered By
loxblog.Com